Web3 Oyunları Tekil Kullanıcı Sayıları ve Tekil Aktif Cüzdanlar

Geçtiğimiz hafta atılan bir Tweet önemli bir tartışma yarattı. Piyasa değeri 1.2 milyar dolar olan Decantraland’in aktif günlük kullanıcı sayısı sadece 39 kişiydi.

Bu konuda metaverse’lerin aslında nasıl başarısız olduğuna dair çok sayıda yorum yapıldı ve şişirilmiş değerlemelere dikkat çekildi.

Bu yorumların hemen arkasından ise Decantraland Twitter hesabından bir açıklama geldi.

DappRadar‘ın sunduğu aktif cüzdan sayılarının, tekil kullanıcı sayısını değil sadece özel akıllı kontrat işlemlerini ölçtüğünü ve rakamların yanıltıcı olabileceğini söyleyen Decantraland, gerçek rakamlarıyla ilgili bilgiler de verdi.

Bu kadar yüksek pazar payı bulunan bir uygulama için 56 bin aylık tekil kullanıcı sayısının da aslında oldukça düşük olmasına rağmen bu olayın benim için öne çıkan kısmı Web3 tarafında özellikle ölçümleme ve ölçümleme için kullanılan terimlerin aslında hala tam bir zemine oturmamış olduğunu görebilmemizdi.

Konunun en önemli muhattabı DappRadar ise bir blog yazısı ile dün konuya açıklık getirdi.

DappRadar Tracks Unique Active Wallets, But What Does That Mean?

Kendi sıralamalarında kullandıkları Tekil Aktif Cüzdan Sayısı (UAW) rakamlarının Decantraland’in de söylediği gibi akıllı cüzdanlar üzerinde gerçekleşen işlem sayılarından ölçüldüğünü ve farklı uygulamalar için farklı anlamlara gelebileceğini açıkladılar.

Kendi örneklerine göre Splinterlands, günlük 100 bin UAW’a ulaşırken, genel olarak en popüler blockchain oyunu kabul edilen Axie Infinity ise 20bin UAW civarında kalıyor.

Bunun nedeni de bir kart oyunu olan Splinterlands kullanıcılarının oyun içerisinde her ödül aldıklarında, savaş başlattıklarında, yeni kartlar açtıklarında ya da token stake’lerinde blockchain üzerinde bir işlem yaparken, oyun tarafı merkezi bir yapı üzerine kurulu olan Axie Infinity oyuncularını ise sadece ödül toplarken, Axie çiftleştirirken ya da NFT alışverişi yaparken onchain işlem yapmaları.

Bu durumda uzun süredir tekil kullanıcı sayısı yerine kullanılan UAW değerlerini aslında çok farklı bir veri olduğunu hatta uygulamadan uygulamaya da farklı şekilde ölçüldüğü için uygulamaları birbiri ile karşılaştırırken de kullanamayacağımızı görmüş olduk.

Web3 ve blockchain oyun sektörü geliştikçe ölçümlemeler tarafında da yeni standartlar oluşacaktır, şimdilik elimizde bulunan verileri nasıl değerlendirebileceğimizi öğrenme aşamasındayız.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.