Game Analytics Mobil Oyun Benchmark Raporu 2019 H1

Game Analytics’in ünlü Mobil Oyun Benchmark Raporunun 2019 yılı ilk yarısını kapsayan yeni versiyonu yayınlandı ve buradan ücretsiz olarak indirilebiliyor.

Yaklaşık olarak 100 bin oyun ve 1.2 milyar kullanıcının verileriyle hazırlanan bu rapor oyun sektöründe çalışan herkesin ulaşmak için can atacağı çok sayıda bilgiyi bize derleyerek sunuyor. Bu yıl ayrıca Tenjin’le birlikte çalışılarak hypercasual oyunlar için önemli CPI ve eCPM verileri de dahil edilmiş.

Hemen indirip detaylara dalmadan önce kısaca bir göz atmak gerekirse, benim çarpıcı bulduğum birkaç nokta şu şekilde:

D1R değerleri en iyi %25’e giren oyunlar için ortalama %35. Tüm oyunların medyanı ise %25. Bu açıkcası bizim gibi hypercasual konusunda yayıncılarla çalışan stüdyolar için biraz düşük de olsa core casual çalışan stüdyolar için önemli bir benchmark olabilir.

D7R için ise ilk %25 oyunlar %11 gibi bir değer yakalamışlar.

İyi bir oyun için ortalama oturum süresi ise 7-8 dakika. Burada dikkat çeken bir nokta ise geçen yıla göre bu sürenin yaklaşık 1 dakika, raporun kapsadığı 6 aylık süre içerisinde ise 30 saniye kadar düşmüş olması. Genel bir eğilim olarak daha kısa oyun sürelerine doğru gittiğimizi söylemek yanlış olmaz. Sadece oyun tasarımı değil monetization tarafında da bunu göz önüne almak da fayda olabilir.

İşin gelir tarafına bakarsak 2019’da en ilgi çekici rakamlar Çin’den gelmiş. Hypercasual için bu yıla kadar biraz gözardı edilen Çin eCPM rakamlarında neredeyse ABD’yi yakalamış durumda ve bu muhtemelen Çin pazarında çalışan yayıncıları stüdyolar için daha da çekici hale getirecek.

IAP tarafında ise ilk %25’e giren oyunlar 12USD’lik bir ortalama yakalamış durumda. Bu geçen yıla %15’lik bir düşüş gösterse de, dönüşüm oranları %0,3’den %0,4’e çıkarak bu konuda stüdyolar için önemli bir sorun yaratmamış durumda. Aynı şekilde bu düşüşün önemli bir sebebi ise önemli sayıda oyunun daha fazla reklam gelirine doğru kayması.

Yine en önemli verilerden biri ise CPI ortalamaları. Hypercasual oyunlar için 0.30 USD bir CPI başarılı sayılırken 0.20 USD’lerin altında kalmak ise önemli bir başarı olarak görülüyor.

Burada bizi ilgilendiren ufak bir detay ise Türkiye’nin tüm dünyada en düşük CPI değerine sahip olması (0.06 USD). Bu retention testi yapmak için stüdyolara farklı bir fırsat yaratabilir.

Raporun tamamını buradan indirip detayları inceleyebilirsiniz.

One thought on “Game Analytics Mobil Oyun Benchmark Raporu 2019 H1”

  1. Sanırım git gide tükettiğimiz içerikten haz alma süremiz kısalıyor. Buna ayak uydurup kullanıcılar için bir oyundan beklentilerini hızlı bir şekilde alacakları hale getirmek rakiplerimiz arasında sivrilmemize yardımcı olacaktır diye düşünüyorum. Sizce buradan nasıl bir sonuç çıkarmalıyız Murat Bey?

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir